Kun puhutaan ympäristöasioista, niin kun käytetään fossiilisia polttoaineita autoissa mm. bensiini ja diesel, niin miten voitaisiin tukea sähköauton läpimenoa, ilman näitä välivaiheita, nk.hybridiautoja, jotka nekin tosin ovat edistystä verrattuna perinteisiin autoihin, mutta se on kuitenkin eri asia kuin varsinainen sähköauto?

Vastaus:sähköautoissa käytettävän tekniikan kehitystä tulisikin mielestäni siis tukea enemmän ja siihen tulisi kannustaa, koska se on selkeästi ympäristöystävällisempi ja kokonaiskustannuksiltaan/huoltokustannuksiltaan halvempi kuin perinteiset autot. Tällä alalla markkinat ovat lisäksi maailmanlaajuiset, ehkä mahdollinen uusi Nokia? Jos olisin sijoittaja, ja minulla olisi rahaa, sijoittaisin ehdottomasti tähän. Jos Suomi haluaa olla siis edelläkävijämaa, tässä asiassa Suomi voisi näyttää tietä ympäristöystävällisemmissä valinnoissa sekä luoda mahdollisia uusia tulevia työpaikkoja.

Kts. myös:Tietoa sähköautoista, sähköauto on myös tehokas.(varsinkin miehille tiedoksi!:-)) Toimintasäde on toistaiseksi vielä melko lyhyt, n.150km yhdellä latauksella, mutta sen takia niitä tulisikin kehittää ja akkuteknologia kehittyykin jatkuvasti, jolloin toimintasäde pitenee. Sano siis ei päästömittauksille katsastuskonttorilla!

- Plus!Tämä auto olisi siis vihreä valinta, ja naisetkin tykkäisivät. ;-)

P.S Suomi saa isoja tuloja polttoaineveroista, mutta Euroopan unioni kun on sitoutunut ns. vihreään politiikkaan, uskon, että saataisiin sinne maksettuja rahoja tätä kautta takaisin. Mahdollisuus siihen olisi ainakin hyvä käydä läpi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.maria.rajakari.palvelee.fi/

FB-sivu: Maria Rajakari ja FB-profiili:Maria Rajakari

FB:n avioliittoryhmä

Twitter:Maria Rajakari