Ennakkoäänestys on alkanut tänään. Lähdin Kristillisdemokraattien ehdokkaaksi aika viime tipassa, minua pyydettiin/ehdotettiin ehdokkaaksi. Olin todella otettu saamastani kiinnostuksesta. Pääsy mukaan politiikan rattaisiin on ollut nopeaa, mutta päätä ei ole huimannut, itseasissa ne keinot käsitellä asioita sekä kestää paineita ovat toimineet, jotka olen elämän varrella oppinut. On ollut hienoa huomata se, eli ts. nyt oli siis oikea aika hypätä kyytiin. "Koulutusta" on siis saatu muun ammattikoulutuksen lisäksi, sillä sosiaalialan ammattilaisena juuri sosiaalipolitiikka on eniten sydäntäni lähellä. Ja tästä kaikesta tiedän, että tämä on sitä, mitä todella haluan tehdä. Tämä on kutsumustyötä, siinä missä lastenhoitotyönikin, jota olen pääasiassa ennen tätä tehnyt. Haluan tehdä tätä pidemmällä tähtäimellä.

Lokaakin on tullut niskaan jos jonkinmoista kampanjani aikana, ja sitten on ollut sitä kilpailua. En niitä pelkää, koska uskon, että mitä kovempi vastus, sitä suurempi loka eli jos en olisi mitään, ei minua vastustettaisikaan. Hiljaa mielessäni tästä voin olla tyytyväinen, minut on siis huomattu.

17.4 nähdään vaalitulos, ja meni syteen tai saveen, työ jatkuu. Kaikki menee kuitenkin elämässä niinkuin on tarkoitettu, sen olen huomannut, kun olen elämänkaartani taaksepäin katsonut, niin hyvässä kuin pahassa. Jos toinen ovi sulkeutuu, toinen avataan. Toivotankin kaikille "kilpakumppaneille" hyvää "loppukaarretta" puolueesta huolimatta, tämä on ollut huikea ja upea matka tämä kampanja, päällimmäisenä kiitollisuus siitä, että todella:juuri minä pääsin edustamaan Kristillisdemokraatteja, se ei ole mikään itsestäänselvyys.